Søg
Close this search box.

Har I de rigtige forsikringer?​

Alt for mange virksomheder har ikke de dækninger de regner med. Det kan blive meget dyrt og i værste fald er konsekvensen konkurs.

Det er bestyrelsens opgave jf. Selskabslovens § 115 stk. 2, at etablere de fornødne procedurer for risikostyring og interne kontroller. Det er min erfaring at specifikt forsikringsprogrammet er en svær størrelse, hvor prisen har størst fokus.

Få en erfaren fagperson på din side af bordet, når du skal forhandle med din mægler eller din assurandør. Derved sikrer du ligevægt i rummet, og kommer sikkert i MÅL.

Fase 1: ønsker ikke at flytte selskab.

  1. Analyse af nuværende forsikringspakke og forsikringspolitik i tæt samarbejde med intern ansvarlig.
  2. Betingelserne hos nuværende selskab gennemgås
  3. Skadeforløb de sidste 5 år analyseres
  4. Første møde med nuværende leverandør gennemføres incl tilretninger på pris og betingelser.

Fase 2: Skal andre alternativer til?

  1. Overordnet behovsafklaring
  2. Udbudsrunden gøres klar
  3. Hvem kan/skal inviteres
  4. Forhandling
  5. Konklusion – hvilken mægler eller assurandør?
  6. Implementering og afslutning.
Scroll to Top